joi, 14 iunie 2012

Placinte cu lobodă


Ieri m-am dus în grădină să răresc morcovii şi am văzut loboda. Am tot amânat să fac plăcintele (din lipsă de timp) aşa că m-am hotărât pe la 20:00 seara să o pun de-o plăcintă. Pe la 01:00 le-am terminat aşa că mi-e puţin somn.

Aşadar am cules frunzele, le-am tăiat codiţele şi le-am spălat.

Hmmm. Cantităţile eu le pun cam după ochi si după ce simt la mână. Scriu cu aproximaţie.
Aluatul:
1,5 kg făină
1 lingură sare(eu la gătit folosesc sare grunjoasă)
2 linguri zahăr
5 ouă
1 cub drojdie
200-300 ml ulei
cine vrea poate pune şi puţin lapte
apă
Drojdia, zahărul şi sarea se pun în apă călduţă să se dizolve, după care se amestecă cu făina, ouăle, uleiul şi eventual lapte. Toate acestea se amestecă şi se lasă aluatul să dospească.

Umplutura:
Ceapă verde (5-10 buc-după preferinţă) se taie şi se căleşte.
Loboda opărită se toacă mărunt. În poză e numai o parte din lobodă am avut de vreo 3 ori pe-atât.

Se amestecă cu ceapa călită. Se mai adaugă mărar tocat şi telemea (eu am pus telemea de oaie- foarte bună). Cum telemeaua a fost destul de sărată, nu am mai adăugat sare.
Am luat o mână de aluat (aprox 100 gr).

Şi am întins-o ca în poză. După care am luat colţul peste umplutură şi am continuat aşa (dacă aţi făcut origami ştiţi despre ce vorbesc).

Am uns cu ou bătut şi am pus seminţe de in, floarea soarelui, mac şi susan.



Şi se dau la cuptor.




Ideea am luat-o de aici.
Poftă bună!



Un comentariu:

Histats