marți, 5 iunie 2012

Tort Doboş

Reţeta am luat-o de pe blogul Lissei .
Îmi plac reţetele făcute de ea pentru că sunt explicate pas cu pas. 
Aşadar:
Pentru foi : 6 oua ,6 lg zahar ,7 lg faina
Se separă ouăle .Albuşurile se bat bine de tot, dacă întorci castronul nu se răstoarnă albuşul, se pune pe rând câte o lingură plină cu zahăr bătând bine după fiecare. După ce se încorporează tot zahărul, se pun gălbenuşurile, se amestecă, apoi făina cernută.
Când se adaugă făina, se lasă mixerul deoparte şi se amestecă uşor cu lingura de lemn de jos în sus până se încorporează toată. Ca să fie mai uşor şi să iasă foile toate la fel de subţiri, se foloseşte fundul rotund de la o formă de tort detaşabilă. Se pune un cerc din hartie de copt, se pun câte două lg din compoziţie şi am întins exact până în marginea formei. Am dat la cuptor timp de 10 minute fiecare foaie.
 Crema :
4 ouă, 200 gr zahăr, 150 g ciocolată, 250 gr unt sau margarină.
Ouăle întregi se amestecă cu zahărul câteva minute, apoi se pun pe baie de abur şi se amestecă până începe să se îngroaşe. Se pune ciocolata ruptă bucăţele şi se amestecă până se topeşte.
Se ia deoparte şi se lasă până se răceşte, am mai amestecat din când în când.
Untul sau margarina, eu am folosit margarina Unirea, lăsată la temperatura camerei ca să fie destul de moale, se amestecă cu crema....eu am mai adăugat şi puţină cacao în compoziţie ca să fie mai închisă la culoare.
Eu am pus aşa în straturi toate foile. Pe blogul Lissei ultima foaie se carameliza. Dar sincer nu am mai avut răbdare. Aşa că l-am îmbrăcat în restul de cremă şi am ras ciocolată albă şi am pus şi câteva bucăţi de căpşuni (numai atâtea am avut coapte în grădină).




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Histats