luni, 10 mai 2010

Gomboţi

Găluşte cu prune
500 gr cartofi se fierb în coajă, se curăţă se pisează şi se lasă să se răcească. Apoi se adaugă un ou, sare şi făină cât cuprinde. Se face un rulou din care se taie bucăţi, se întind iar în mijloc se pune o prună la care s-a scos sâmburul şi s-a pus în locul lui un amestec din zahăr cu scorţişoară.
Eu am avut prune din compot. Apoi se lipeşte aluatul de jur-împrejur se mai face în mână ca o bilă, având grijă să nu se desfacă, se mai tăvăleşte prin făină dacă e necesar şi apoi se pune găluşca în apa clocotită.
Într-o cratiţă se căleşte în puţin ulei, pesmetul. După ce l-am luat de pe foc am adăugat nişte zahăr vanilat şi zahăr simplu.
Când găluşca se ridică la suprafaţa apei se ia si se tăvăleşte prin pesmet. Eu nu am pus prea mult zahăr prin pesmet ci am servit în farfurie cu zahăr cu scorţişoară.
Vă doresc poftă bună!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Histats