marți, 27 aprilie 2010

Radiogoniometrie

Prin anul 1996, m-am luat după fraţii mei gemeni şi m-am înscris la Clubul Şcolar Sportiv la secţia de Radiogoniometrie. Acolo făceam mai multe chestii interesante.
Vânătoarea de vulpi electronice
Electronică
Convorbirea prin staţii
Transmisii prin codul morse
Nu le aveam eu cu electronica aşa că în privinţa asta m-am lăsat păgubaşă. Nici cu staţiile nu le aveam. Cât despre codul morse ajunsesem să-l învăţ pe de rost. Nu are rost să mai zic că din cauza lipsei de spaţiu în memorie nu mai ştiu punctele şi liniile. În ziua de azi nu se mai prea foloseşte. Cred.
Cât despre ceea ce înseamnă de fapt radiogoniometrie am multe de povestit. Asta îmi plăcea cel mai mult. Mergeam pe Dealul Brădet din Petroşani cu profesorul. El mergea să ascundă aşa zisa "vulpe", staţia emiţătoare. O ascundea bine şi o acoperea cu crengi sau găsea o groapă şi o băga acolo. Chestia e ca acea staţie emiţătoare are o antena destul de mare. De obicei ne mai uitam prin copaci după acea antenă şi o vedeam atârnând.
Noi, elevii, aveam în mână câte o staţie receptoare. Receptam undele emise de "vulpe". Printr-o anumită tactică îţi dai seama (sau nu...ahahahahah) din ce direcţie emite. Şi fugi pe direcţia aceea până o găseşti. E foare interesant acest sport. În timpul unei probe (3,5 Mhz sau 144 Mhz) se ascund în pădure 5 "vulpi". Seniorii trebuie să le găsească pe toate, juniorii mari 4 dintre ele iar juniorii mici 3.
Am participat la multe concursuri naţionale şi internaţionale. În Ungaria am obţinut medalie de bronz. Am obţinut şi medalii naţionale de argint şi de bronz.
Sincer mie îmi este dor de acest sport. Nu l-am mai practicat de vreo 5 ani.
În poze sunt eu când ajung la sosire şi pe podium medalia de bronz în Ungaria(2003).
Recomand tuturor acest sport şi l-aş mai practica dacă timpul mi-ar mai permite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Histats