miercuri, 21 aprilie 2010

Despre BÂRFĂ şi...importanţa ei...

În Grecia antică Socrate (469-399 DC), era foarte mult lăudat pentru înţelepciunea lui. Într-o zi, marele filozof s-a întâlnit întâmplător cu o cunoştinţă care alerga spre el agitat şi care i-a spus: "Socrate, ştii ce-am auzit tocmai acum, despre unul dintre studenţii tăi?"
''Stai o clipă", îi replică Socrate. "Înainte să-mi spui, aş vrea să treci printr-un mic test. Se numeşte Testul celor Trei."
''Trei?''
"Asa este", a continuat Socrate. "Înainte să-mi vorbeşti despre studentul meu, să stăm puţin şi să testăm ce ai de gând să-mi spui. Primul test este cel al Adevărului.
-Eşti absolut sigur că ceea ce vrei să-mi spui este adevarat?"
''Nu", spuse omul. "De fapt doar am auzit despre el."
''E-n regulă", zise Socrate. "Aşadar, în realitate, tu nu ştii dacă este adevărat sau nu. Acum să încercăm testul al doilea, testul Binelui.
-Ceea ce vrei să-mi spui despre studentul meu este ceva de bine?''
"Nu, dimpotrivă....
''Deci", a continuat Socrate, "vrei să-mi spui ceva rău despre el, cu toate că nu eşti sigur că este adevărat?"
Omul a dat din umeri, puţin stânjenit. Socrate a continuat. "Totuşi mai poţi trece testul, pentru că există a treia probă-filtrul Folosinţei.
- Ceea ce vrei să-mi spui despre studentul meu îmi este de folos?"
"Nu, nu chiar...''
"Ei bine", a conchis Socrate, "dacă ceea ce vrei să-mi spui nu este nici Adevărat, nici de Bine, nici măcar de Folos, atunci de ce să-mi mai spui?"
Omul era învins şi s-a ruşinat. Şi, astfel, Socrate nu a aflat niciodată că nevastă-sa îl înşela cu studentul respectiv !!!

Multumesc Mioara!

Un comentariu:

Histats