duminică, 2 februarie 2014

Kurtos kalacs- Colac secuiesc

Astăzi am făcut renumitul Kurtos kalacs. E preferatul meu.
Îmi cumpărasem de anul trecut niște forme micuțe, însă nu am experimentat. Astăzi, însă, mi s-a pus pata.
După ”lupte seculare care au durat 4 ore”, am putut savura acest colac.
Am folosit făină (cred că 1kg și 1/2), 4 gălbenușuri, drojdie la plic -2 buc, margarină de prăji- 200gr, zahăr (aprox 100 gr), praf sare, apă și puțin ulei. Unii fac cu lapte, dar nu am avut, și și dacă aș fi avut, nu aș fi pus.
Am amestecat făina cernută cu drojdia. Apoi am adăugat restul ingredientelor și am omogenizat compoziția.
Mi-am făcut jar în grătarul mic de fontă și am început operațiunea. Nu puteam lucra decât la două mâini odată, pentru că trebuiau răsucite continuu. Am uns obiectele muncii cu ulei, aluatul era tăiat fâșii, am rulat fâșiile pe forme, și le-am pus la copt. Când erau aproape coapte, le dădeam cu puțin ulei și presăram zahăr. Le roteam iar deasupra jarului până se carameliza zahărul. Apoi le dădeam repede prin nucă.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Histats