luni, 25 martie 2013

Tort cu mentă şi ciocolată

Tortul de ziua mea am vrut să fie unul special. Cum îmi place foarte mult menta şi am primit o sticlă de lichior de mentă, am decis să încerc să fac o cremă.
Blatul l-am făcut din 8 ouă. Am bătut albuşele spumă tare. După care am adăugat pe rând, 14 linguri de zahăr. Apoi am adăugat gălbenuşurile. Am mai pus 3 linguri de cacao (pe care am încorporat-o cu lingura) si aprox. 13 linguri făină. Am turnat compoziţia în forma de tort  în care am pus hartie de copt.
Am dat la cuptor.
Crema de mentă:
5 ouă cu 200 gr.zahăr se bat pe baie e abur până devine ca o smântână. Se adaugă puţin lichior de mentă (după gustul fiecăruia). Am bătut un pachet de unt spumă, şi după ce s-a răcit crema se amestecă cu untul. Dacă e prea moale puteţi adăuga un pliculeţ de gelatină după ce a fost hidratat în 6 linguri apă şi dat puţin pe baie de abur.
Crema de cioco se face la fel dar se pune cacao şi esenţă de rom.

Pasta de zahăr este cu aromă de mentă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Histats