luni, 17 octombrie 2011

Prăjitură punsch

Aceasta este prajitura copilăriei mele. Mergeam la cofetărie numai pentru aşa ceva.Cu glazura am avut probleme. Dar o să mă revanşez.
La prăjitura asta am făcut un blat de tort simplu din
5ouă
5 linguri de apa =50ml
10 linguri pline cu varf faina =200g
10 linguri pline cu varf zahar=200g
* eu pun şi puţin praf de copt stins cu oţet deşi nu cred că îi trebuie.
Blatul l-am lăsat să se răcească după care l-am fărmiţat.
Ingrediente-umplutură
- resturi de blat de pandispan (eu am pus tot blatul care mi-a ieşit)
- coaja de portocala zaharisita
- coaja de lamiie zaharisita
- nuci
- zahar cristal fin
- 2 păhărele de mărimea celor de ţuică,cu rom
- 100g ciocolată după preferinţă
- 150g marmeladă de caise
Coaja de portocală zaharisită, coaja de lămâie zaharisită şi nucile se taie mărunt şi se amestecă cu blatul de pandişpan fărimiţat.
Romul se amestecă cu zahărul şi se pune pe foc până ce acesta sa încins iar zahărul sa topit.
Se trage de pe foc şi se adaugă la ciocolata făcută bucăţele şi se amestecă până ce acesta sa topit.
Eventual pe baie de abur să se mai amestece puţin în cazul în care este necesar, până ce ciocolata sa topit.
La acest amestec de rom/ciocolata se adaugă şi marmelada de caise şi la fel se amestecă bine, iar după aceea se toarnă peste resturile de blat de pandişpan şi totul se amestecă bine.
Umplutura se amestecă până devine o masă omogenă care se întinde peste o foaie de cremeş. (eu am făcut două  foi de cremeş)
A doua foaie se pune deasupra şi se acoperă cu glazura Punsch.
Mod preparare-glazură:
Zahărul pudră se pune într-un castron şi se amestecă cu câte o linguriţă de rom şi suc de lămâie.
Totul se amesteca bine până ce glazura devine lucioasă şi se adaugă câte un strop de apă până ce glazura are o consistenţă mai vâscoasă care să se poată întinde peste blatul prăjiturii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Histats